Thursday, January 15, 2009

Kivat parsonit kehnolla ohjaajalla...

Niinpä. Maneesitreenit ihan päin pyllyä. Aiemmin päivällä kirjaamani ylväät tavoitteet järkitreeneistä ja palkkauksesta eivät oikein toteutuneet... Ei hajuakaan, mitä oikein treenasin/ olin treenaavinani, en ainakaan agilitya (paitsi olisi pitänyt taas treenata kiukunhallintaa). Ihan tyhmä olo, harmittaa vieläkin kun roiskin vaan raivopäänä ilman sen ihmeempää ideaa. Ei näin jatkossa. Tulkaa siskot kantamaan minut pois radalta, jos tälläinen toistuu!

Rissa oli ihan vireessä. Jopa niin, että karkasi (!) paikallaanolosta lähdössä, kun olin viemässä kontakti-palkkoja ja Mooses-russeli vielä suorittamassa! Kiroilua K-18. Radalla en saanut muka millään ilveellä Rissaa kääntymään hypyiltä haluamaani suuntaan, aina pyörähti vähintään itsensä ympäri tai hypyn takaisin. Kiroilua siinä vaiheessa kun olisi pitänyt palkata koira. Lisää kiroilua, kun kävi harmittamaan oma mokailu. Verenpaineet koholla mietin, miten mukava harrastus. Lopuksi Karppa ohjasi Rissaa, ihan kelpo menoa noin niinku ekaks kerraks ;)

Pessan Sanna uskaltautui antamaan mulle (Tuplatäplän) Maisan ohjattavaksi. Ou nou, olin ihan jähmeä. En ohjannut pientä vaan mennä touhotin koirasta välittämättä, vaikka olin tietoinen, ettei Maikki vielä hae esteitä kuten Rissa. Käskytys kukkahattutäti-tyyliin, voin kertoa, ei sovi palsonille. Samat virheet onnistuin kuitenkin toistamaan ohjauksessa kuin Rissankin kanssa. Suunnittelu JA toteutus ihan kamalaa. Toivottavasti Maisa eikä Sanna saaneet traumoja ;). Hyvin se mokoma kulkee, kun vaan näyttää, että minne matka. Napakka pikkupalsoni!

No comments: