Wednesday, June 12, 2013

Agilitypläjäys

Treenattu on. Orenius kävi Kouvolassa. Ryyni oli hieno, mie olin surkea. Tuttua, niin tuttua... Mulla oli ajoituksen ja liikkeelle lähtöjen kanssa ongelmia (kuten aina). Pakkovalssi kusi, putkijarru kusi, mun asenne se vasta kusikin... Nooh, taas tietää mitä treenata.

Kahjojen Ninjojen vaihtelevilla kokoonpanoilla treenattu just tota Juhan rataa, putki-kontakti-erottelua, okseria ja kuumentaen kontakteja. Itsekseni oon käynyt pari kertaa tekemässä tekniikkaa: ennakointeja, niistoja ja miettiny keinoa parantaa mun kamalia saksalaisia. Taas se oma liike ja ajoitus. Kyl mie joskus opin. Onnistumisia ollut paljon, kepit, keinu, välistä vedot himpun paremmat.

Kisoissa on ollut samassa suhteessa häpeää ja hypeä ;)! Ojangossa 25.5. Salonen oli tehnyt vauhtipätkät ja mie olin ihan kuutamolla. Niin tyhmiä ohjausvalintoja ja kankeaa menoa, että oikeesti hävetti = 2x hyl. Vikalta radalta kankinolla ilman revittelyä, oltiin jaetulla hopealla Samin ja Even kanssa. Videot laitan juutuuppiin kun ne löydän(kehtaan).

Porvoossa iltakisoissa Allanille ihan mentävät radat. Ekalla radalla puuttui napakkuus, koira pyöri ennen esteitä kysyen, kontaktit ihan huiskien, väärän pään putki ja hyl. Tokalla radalla päätin ryhdistäytyä ja vaatia pysähtymään (ja nyt jatkuu häpeä-osio!). Ei pysähtyny puomilla. Hengittelin ja otin puomin uudestaa, valui senkin. Olin jotenkin häkeltynyt, ei näin!
 

Asenne kuntoon ja vakaa päätös olla tosissaan ja vaatia Ryyniltä sen minkä se osaa. Nyt sit sitä hypeä!!! Kotikisoissa 5.6. kaikki kontaktit molemmilla radoilla hienot 2on2offit. Ryyni voitti ekan radan, Nybergillä oli loogiset radat, tykkäsin ja tykkäsi koirakin painella menemään. Tokalla radalla tais olla stoppien kanssakin nopein aika, eka rima tuli alas. Rissakin pääsi esteille kun on varakoira joukkueessa. Ihan on pöljä vanha! Intoa ja lennokkuutta... Tässä Ryynin voittomenoa ;)


Eilen Lappeenrannassa Elina Hannikaisella virtaavat radat. Voitettiin Ryynin kanssa agirata! Hieno pieni! Aika oli hyvä, varsinkin pysäytyskontakteilla. Lopussa tuli taas pientä jumitusta mulla, mut oli kyl tosi kiva mennä Ryynin kanssa :)
 Hyppis näytti superhelpolta, mutta ei sieltä hirveesti nollia irronnut. Mulla oli jo puhti poissa, luulin ehtiväni, en ehtinyt. Turhauduin kiellosta ja tulin pois. Olis pitäny koota ittensä ja mennä loppuun asti, ens kerralla sitte. Mun olo oli yhtä kaoottinen kuin toi videointi ;)!

 
 
Fysiikkapuolella oon ollu laiska ja tukkonen. Intervalleja oon vetäny, mutten riittävästi. Grillikausi on avattu ja tää tyttöhän jaksaa syödä! Näillä mennään. Massa voittaa laadun vai miten se meni..?

No comments: