Friday, November 02, 2007

Ennakoivat käskyt...

..hypyllä suunnan vaihtuessa alkavat vihdoin avautumaan. Aiemmin mulla ollut liian voimakas vastakkainen rokkikäsi ja äkäisesti sanottu "risris" vaikka koira olis ihan vieressä. Se sai koiran epäröimään hyppyä (rima alas) ja sillä ei halua kääntyä tiukasti sitä hullusti rääkyvää akkaa kohti (eli siis meiksiä). Lisäksi kun lähellä annoin kaikki tehot ennakointiin, niin mitäs sitten KUN olen oikeasti kiosissa takana? Olis pitäny olla megafooni... Nyt olen harjoitellut uusiksi Samun oppien mukaan, ohjaava käsi vaihtuu ennen koiran ponnistusta, koiran vireestä riippuen pieni ärräys jo riittää huomion saamiseen jos itse lähellä. Vieläkin olen usein myöhässä, mutta selvä muutos parempaan.

Muutenkin olen herkistänyt taas Rissaa mun käskytyksille, paljon palkkaa haltuunotoista. Varmaan taas lähettämisen kustannuksella, on tämä vaikea laji!

Lisäksi olen harjoitellut (taas) uusiksi avokulmakeppejä. Avustajan käyttö, länget ei ole laisinkaan auttaneet lähetettäessä koira avokulmaan. Kisoissa olen (ihmeekseni) ehtinyt kädellä viemään, mutta liian epävarmaa on se. Ajattelin, ettei ne VOI enää huonommiksi muuttua ;)

Nyt olen treenannut jalka liki toista keppiä, kuitenkin siten, että koira näkee 2 ekaa keppiä, ettei se opi kiertämään mun jalkaa. Olen ottanut koko puolikaaren suunnilleen kolmella toistolla, ensi viikolla uskaltadun jo vähän kauemnmas kepeistä. jos ei onnaa, niin palaan taaksepäin sitten.

Pitää alkaa valmistautumaan Halloween juhliin, olen prinsessa (siis pukeudun prinsessaksi, ei hätää, ei ole harhoja) ja Iiro on kurpitsa ;)
Huomenna on Kouvolan kisat, pitäisköhän laittaa samat naamiaisvermeet sinne, pääsis oikeiden agilityprinsessojen joukkoon ;)

No comments: