Tuesday, November 08, 2011

Keskity!

Eilen pidin treeniryhmälleni ja vauhtitassuille pienet suklaamöllikisat. Pessan Sanna oli tuomarina, tänks muru! Olin samanaikaisesti (tosi surkea) tuomarinsihteeri, ajanottaja ja kokoonkutsuja. Tyhmä ajattelin nopeasti siinä välissä kipaista radan Ryynin kanssa, meille kun on tarpeen päästä testaamaan kaikki mahdolliset kisanomaiset tilanteet. VIRHE! Ryynin kanssa mulla pitää olla ajatus niin täpöllä siinä koirassa ja yhdessä tekemisessä. En yhtään saanut keskittymistä/ohjausta pysymään kasassa ja Ryyni otti mun löysyydestä kyllä kaiken irti. Koiralla oli kivaa! Se lähti kyllä niin käsistä joka mutkassa... Treenilistalle irtoamisen jälkeinen käännös, äääh, en jaksa alkaa selittämään, mutta ennekointeja tulen tahkoamaaan lähitulevaisuudessa. Väänsin radalle juoksuvalssin, joka ei ollut kaunis. Kepit oli hienot, vaikka kulma haastava. Ryyryy kestää kepeillä aggressiiviset ohijuoksut 100%, seuraavan kerran kun on treeneissä avustaja niin pitää palkata kunnolla niistä.

Koira-arpajaiset oli tosi hauskat! Mulle tuli vehnis Hilma. Tosi lupaava elukka, vauhtia löytyy. Mie en vaan osannut sitä ohjata yhtään, olin taas niin tökstöks, että saisin hävetä. Vein myös kesvil Carlosta, vautsivau mikä pakkaus! Sulon Riitalle osui arvalla Ryyni. Kovaa ne meni, Ryyni jätti pari estettä välistä ja puri Riittaa puntista vain kerran. Oli hauskaa seurata miten Ryyni menee vieraalla, sitä kun ei kukaan treenikavereista suostu viemään (miksköhän ei ;)).

Jäi hampaankoloon eilinen fiasko ja aamulla kävin paikkaamassa. Nyt kunnon yön yli muhitettu tsemppi ja hieno nolla ekalla yrityksellä! Okei, pari piruettia ennen muuria suoran putken jälkeen, mut fiilis oli kyllä niin katossa! Asenne oli mulla muutenkin kohdallaan, pidin treenit suunnitelmallisina ja lyhyinä. Olen aloittanut Ryynin kanssa vahvistamaan haltuunottoja ja ohjaavaa kättä. Estehakuisuus kun on ollut viime aikoina lukujärjestyksessä niin kontrollin treenaus hiukka unohtunut...

Välistävetoja. Tulee leluun, muuten ei reagoi kovin vähällä ilman lelua. Giljotiini?
Tänään haasteottelussa mun ohjaava käsi vs. himoeste. Tänään ykköshypyltä kutsuin putken ohi käteen, sama puomilla. Osaa se Ryyni välillä ihan hyperkyper-hienosti, ohjaava käsi voitti 7-1!

No comments: