Thursday, February 16, 2012

Maltti on valttia?

Treeneissä Jennin ja Leenan kanssa en saanut helpolla ryyniä tulemaan luvatta kontaktilta. Ekalla kerralla meni avustajan heiluttamaan karvaleluun, olikin jo superhoukutin ;). Kestää nykimiset, taputukset, nakin ja lelun heittelyt ym. Kun sitten lopputreenistä oma keskittyminen hölleni ja treenasin muuta kuin itse kontaktia, Ryy tuli aalta tai siis teki on-offin vasta maassa... Kertonee, mitä pitää treenata ja kenen!

Mun on vaan pystyttävä keskittymään ja olemaan tosissani ihan koko ajan kun koira on radalla! Mitään ei saa pitää tässä vaiheessa itsestään selvyytenä. Kisaradat eivät kestä kamalasti yli puolta minuuttia, koko sen ajan skarppina-olo ei ole mahdotonta.

Mulla on tuloshakuisuuden ruma peikko alkanut salaa nostamaan päätään (pitää olla nopein, äkkiä kolmosiin jne)ja just sitä tää mun pakka ei vaan kestä tässä vaiheessa. Hyvin huomasin viime kisoissa, etten saanut keskityttyä radalla, painoi liikaa itse asettamani nollapaine.

Mun pitää rauhottaa oma mieli kontakteilla ja vaatia itseltäni sitä malttia ja koiralta kunnon pysäytys. Vaikkei voitettais. Vaikkei saatais sijoitusta siirtonollaa varten. Vaikka olis se supernolla alla ja pitäis ottaa hylky. Vaikka kolmosissa tarvittais nollia arvokisoihin jne, jne...

Mantra: kontrolli ja ehdottomuus lähdöissä ja kontakteilla. Mulla on varaa ottaa tarvittaessa vaikka tusina tahallisia hylkyjä oman pääkopan kunnossapitoon!

Laitoin ilmot 26.2. Hyvinkään agi-radoille ja 4.3. Lappeenrantaan. Otan kisat kontaktitreeneinä ;)!

No comments: