Wednesday, August 17, 2011

12.8. KSSK:n möllikisat ja muuta...

Möllikisat meni Ryynillä hienosti! Mölliradalla hallitut on-offit joka kontaktilla, vielä oma liike myös stoppiin (okei, olen mamis). Putkelta kielto, mulla jäi haltuunotto liikaa päälle. Ryyni meni kovaa, itse olin jotenkin jähmeä. Kisaavien rata... nooh, vähän lähti lapasesta Ryynäri, tarvii paljon äkäsemmät haltuunotot, kun edessä ansaeste. Karkasi puomille kun itse olin toisella puolella kenttää. Sivuetäisyyttä oli aikalailla, silti säpäkkä on-off! Näitä sivuirtoamisia ei olla ehdity paljoa edes treenaamaan. Vapautin käskyllä liikkeestä, ihan super! Erään pienen valkoisen käytös kisapaikalla omaa vuoroa odotellessa alkaa olla jo kyseenalaisen huonoa, puutun, jos menee vielä hullummaksi...

Rissa oli vireessä. Aa ei ollenkaan toivotunlainen, puomilla x2 oli sit mun asenne kohdallaan ja koira toimi.

Menin Tete-BC:n kanssa mölliradan nollakoirana, rimat roiskui kun huidoin ja mekastin, soosoo... Kilparadalla vauhtia löytyi (koirasta), ite jäin kuin täi tervaan. Harvinaisen haastava vietävä tämä Tete <3. Nyt pidän peukkuja, että Jenni pääsis itse la Kotkaan sitä ohjaamaan... Mulla sunnuntaina 3 starttia Kotkassa Rissan kanssa. Tryynitreeniä: Jennin ja Sarin avuilla alkoi Ryynin keinu toimimaan. Nami keinulle korkeimpaan päähän > Ryyni on niin sika-ahne, että se riittää vetämään ylös asti, mutta ei mene överiksi(kuten ehkä saattoi mennä karvalelulla). Alkuun kuumennusta kiinnipidolla. Näitä namihommia voin nyt treenata ittekseenkin ja ottaa keinun huoletta radalla, iso edistyminen siis! Ainoa huono puoli namihommissa, että leikkimisen intensiteeti katoaa (tai ainakin puolittuu)! Suuote löysä ja hälläväliä-asenne liikkumattomaan palkkaan. Kaikkea ei voi saada, vai voiko..?

Kepeillä aloitettu sivuirtoamis-treenit, avustaja palkkaa lopussa. Hyvin kestää toistaiseksi. Lukujärjestyksessä seuraavana avokulma-treeniä, plääh, sitä olen taas lykännyt ja lykännyt...
Hyppy-rytmitystä olen ottanut, takapää lennättää vauhdin noustessa aina vaan. Olen jopa säännöllisesti jumpannut pikkuärrän takalistoa, minkäs teet, kun on etuvetonen niin on etuvetonen!

Omat takapään ym jumpat viime viikolla: hölkkää kolmena aamuna n 30 min, parit agility-treenit

No comments: