Thursday, September 01, 2011

Mainos ;)

Suosittelen Iidan fysiikkatreeniä ihan jokaiselle agilityurheilijalle tai sellaiseksi haluavalle! Taas oli tosi hyvä treeni; vauhtikestävyyttä, räjähtävyyttä, lihaskuntoa... Jokainen voi tehdä oman kunnon ja taitojen mukaan (paitsi mie, joka olen niin kilpailuhenkinen, että väännän pahasti yli oman kunnon ja taidon ;)). Ensi viikosta lähtien olemme Kouvolan keskustassa Kankaan koulun jumppasalissa torstaisin klo 19.15-20.15. Multa saa lisätietoja.

Kun kelaa meidänkin lukuisia kisahylkyjä Rissan kanssa, miinustaa listalta tahalliset kontaktitreenit ja kymmenet vääränpäänputket ;), niin loput mieleen tulevat mokat ovat johtuneet vain ja ainoastaan mun hitaudesta / väärästä rytmityksestä/ kömpelöistä liikkeelle lähdöistä. Siis olen aina MYÖHÄSSÄ ja pahasti. Valssit ei vaan onnistu ilman kehon hallintaa. Juoksunopeus mulla ei ole ihan huono, kunhan pääsen vauhtiin. En vaan pääse riittävän nopeasti ja tiukasti liikkeelle. Sivuaskeleet, peruutus ja varsinkin pyöritys ovat vaikeita. Jos pitäis ohjata, en juokse tehokkaasti. Jos juoksen tehokkaasti, en pysty enää ohjaamaan. Ole siinä sitten olevinaan agilityurheilija!

Koska aion on tulla vihdoin oikeaksi AGILTYURHEILIJAKSI, olen alkanut tekemään tosissani töitä sen eteen. Ei riitä, että koiralle tekee vauhtia jos on itse ihan löysä ja kömö... Ryyni on niin erilainen etenijä radalla verrattuna Rissaan, sen kanssa on itse pakko pystyä liikkumaan tehokkaamin saavuttaksemme asettamani (korkeat) tavoitteet.

LUOVUTTAJA EI KOSKAAN VOITA JA VOITTAJA EI KOSKAAN LUOVUTA!
Tällä puheella...

Treenit Ryynin kanssa:
-Aalle ei malttais jäädä, jos seisotan "liian kauan". Ryynin sisäinen lähtölaskenta kestää 3 sekuntia. Tätä treenattava porukalla!
-keppien aloituksia länkien kanssa. Aiemmin satavarma umpikulma kusee
-Hyppysparraus auttanut hurjasti

Nykyään Ryynistä on tullut aiempaa vaativampi treenattava. Jos Ryynin kanssa tekee useampia toistoja palkkauksen ollessa vähän sinne päin (eli en anna sen voittaa lelua), se kuumenee (liikaa?) ja se ei enää
a. lähety esteille vaan jää rääkymämään ja pomppimaan (ja puremaan)
b. pysy kontakteilla satavarmasti (just se 3, 2, 1 -mene...)
c. tee mitään muutakaan viisasta.
Siispä mun on kiinnitettävä enemmän huomiota palkkaustiheyteen ja treenin jaksottamiseen. Ton kuumenemisen pystyy vielä hienosti hyödyntämään radalle, nyt vaan mun on oltava tosi paljon huolellisempi palkkaamisen kanssa. Kahjot Ninjat, silmä tarkkana siis!

Illalla olis Kotkassa Möllikisat ja mulla muutenkin työasiaa samalla suunnalla... Ryynin kanssa olis mun hyvä saada parit möllit alle ennen oikeita koitoksia. Aamukammassa enää 23 piikkiä!



No comments: